ს.ს.ი.პ. გალაკტიონ ტაბიძის სახელობის
ქ. თბილისის
N51 საჯარო სკოლა
თემატურ –კალენდარული გეგმა
საგანი - ქართული
ენა
კლასი - I
სკოლის
დირექტორი: / მ. თურქაძე/
2013–2014 სასწავლო წელი
#
|
გაკვეთილების თემატიკა
|
|
სთ-ების რ-ობა
|
ჩატარებ დრო
|
რესურსები
|
გაკვეთილების ტიპი, აქტივობები
|
მიზნები და ამოცანები
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
შეფასება
|
||||
1
|
წინასაანბანო პერიოდი
„შემოდგომა“
|
|
1
|
16.09
16.09
|
სახელმძღვანელო, სურათები სასაუბრო თემისთვის, სახატავი
რვეულები, ფანქრები
|
გონებრივი იერიში
კითხვა-პასუხი,
ჩანახატების გაკეთება, სურათის აღწერა
|
ბუნებრივ ცვლილებებზე დაკვირვება, მეტყველების განვითარება
|
1.1,1.2.
|
|
||||
2
|
„სკოლა“
|
|
1
|
17.09
18.09
|
სახელმძღვანელო, სკოლის შენობა
|
კითხვა-პასუხი,
ჩვენი სკოლის
დათვალიერება
|
აზროვნების განვითარება, დაკვირვების და აღმოჩენის
უნარის განვითარება
|
1.2.2.
|
მეტყველება
|
||||
3
|
„შინაური ცხოველები და ფრინველები“
|
|
1
|
19.09
|
სახელმძღვანელო, სურათები
|
გონებრივი იერიში
|
მეტყველების განვითარება, ლექსიკის გამდიდრება, გრაფიკული
ჩვევების ფორმირება
|
1.2.1,
1. 1.2.2, 1.2.3
|
მეტყველება
|
||||
4
|
„გარეული ცხოველები და ფრინველები“
|
|
1
|
20.09
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
კითხვა-პასუხი
|
ლექსიკის გამდიდრება, მცირე ტექსტის შედგენა ილუსტრაციის
მიხედვით, გრაფიკული ჩვევების ფორმირება
|
1.3.1, 1.3.2
|
მეტყველება წერა
|
||||
5
|
„ოჯახი“
|
|
1
|
20.09
23.09
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
კითხვა-პასუხი
|
ლექსიკის გამდიდრება, გრაფიკული ჩვევების ფორმირება
|
1.4, 1.3.
|
მეტყველება წერა
|
||||
6
|
„ქუჩა“
|
|
1
|
23.09
24.09
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
გონებრივი იერიში, კითხვა-პასუხი
|
ქუჩაში მოძრაობის წესები, მეტყველების განვითარება
|
1.2, 1.3.
|
მეტყველება წერა
|
||||
7
|
„თამაში“
|
|
1
|
25.09
26.09
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
როლებით თამაში
|
მეტყველების განვითარება, სათანადო სიტყვებზე წინადადების
შედგენა
|
1.2, 13.14.
|
მეტყველება წერა
|
||||
8
|
„წიგნის მაღაზია“
|
|
1
|
27.09
27.09
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
გონებრივი იერიში
|
მეტყველების განვითარება,გრაფიკული უნარ-ჩვევების
ჩამოყალიბება
|
1.3.1,
1.3.2.
|
მეტყველება
|
||||
9
|
„ზამთარი“
|
|
1
|
30.09
30.09
|
სახელმძღვანელო, ნახატები, სახატავი რვეულები, ფანქრები
|
კითხვა-პასუხი, ჩანახატების გაკეთება
|
დაკვირვების უნარის განვითარება, ბუნების ცვლილებების
გაცნობა
|
1.2.3, 13,3
|
მეტყველებაწერა
|
||||
10
|
„სპორტი“
|
|
1
|
1.10
|
სახელმძღვანელო, სასაუბრო სურათები
|
კითხვა-პასუხი
|
მეტყველების უნარის განვითარება, ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება
|
1.2.3, 14.4
|
მეტყველებაწერა
|
||||
11
|
„ზაფხული“
|
|
1
|
2.10
|
სახელმძღვანელო,
სურათები
|
კითხვა-პასუხი, მოთხრობის შედგენა ნაცნობი სიტყვების
გამოყენებით
|
დაკვირვების და აღმოჩენების უნარის განვითარება, წელიწადის
დროების გაცნობა
|
1.4.2, 14.3
|
მეტყველებაწერა
|
||||
12
|
„ხელოვნება“
|
|
1
|
3.10
4.10
|
სახელმძღვანელო,
სურათები
|
კითხვა-პასუხი
|
ესთეტიკური გრძნობების და უნარების განვითარება
|
1.4.8,
1.4.9.
|
მეტყველება
|
||||
13
|
საანბანო პერიოდი
ასო-ბგერა „ა“ და „ი“ გაცნობა
|
|
3
|
4.10
7.10
7.10
|
სახელმძღვანელო,
ანბანი, `Buki~-ისაგან
საგანმანათლებლო პროგრამა „ანბანი“
|
„იაზე“, „ანბანზე“ ლექსების წაკითხვა, მოძრავი ანბანი,
„ბუკში“ სახალისო ანბანში „ა“ და „ი“ მუშაობა
|
ი და ა ასო-ბგერის
გაცნობა, მათი ადგილი საწერ ბადეში
|
1.5.
|
წერა-
კითხვა
|
||||
14
|
„თ“ ასო-ბგერა
|
|
3
|
8.10
9.10
10.10
|
სახელმძღვანელო,
მოძრავი ანბანი, „ბუკი“
|
მოძრავი ანბანით სიტყვის შედგენა, „ბუკში“ მუშაობა
„ანბანზე“
|
ხმოვანი და თანხმოვანი ბგერების გაცნობა, ასო და ბგერა
და ასობგერებს შორის მსგავხება-განსხვავება
|
1.2, 1.5.
|
წერა-
კითხვა
|
||||
15
|
„ს“ ასო-ბგერა
|
|
3
|
11.10
11.10
14.10
|
სახელმძღვანელო,
მოძრავი ანბანი, „ბუკი“
|
„ს“ ასო-ბგერაზე
სიტყვების შედგენა, „ბუკში“ მუშაობა „ანბანზე“, ხმოვანი და თანხმოვანი ბგერები
|
სიტყვების დამარცვლა, მარცვლებისგან სიტყვების შედგენა,
კითხვის უნარის განვითარება
|
1.2.
1.5.
|
წერა-
კითხვა
|
||||
16
|
„ხ“ ასო-ბგერა
|
|
3
|
14.10
15.10
16.10
|
|
|
სიყვა, წინადადება, კალიგრაფიის გახვეწა,
განგრძობითი კითხვის უნარ-ჩვევების განვითარება
|
1.5
|
წერა-კითხვა
|
||||
17
|
ასო-ბგერა „ო“
|
|
3
|
17.10
18.10
18.10
|
სახელმძღვანელო,
მოძრავი ანბანი, „ბუკი“
|
ტექსტის ანალიზი და სინთეზი, მარცვლებისგან სიტყვების
შედგენა, ერთისტყიანი, ორი და სამსიტყვიანი
წინადადების შედგენა
|
ლექსიკის გამდიდრება, კითხვისა და წერის უნარ-ჩვევების
განვითარება, კალიგრაფიის დახვეწა
|
1.6
1.7
|
მეტყველება
წერა-კითხვა
|
||||
18
|
ასო-ბგერა „ე“
|
|
3
|
21.21.22/10
|
|
|
|
|
მეტყველება
წერა-კითხვა
|
||||
19
|
ასო-ბგერა „უ“
|
|
3
|
23.24.25/10
|
|||||||||
20
|
ასო-ბგერა „ძ“
|
|
3
|
25.10
28.10
28.10
|
სახელმძღვანელო,
მოძრავი ანბანი, „ბუკი“, საგანმანათლებლო პროგრამა „ანბანი“, ილუსტრაციები
|
სურათების აღწერა, -გამოკრებითი კითხვა, წინადადების
ტიპები, შინაარსის მიხედვით გამოყენება მეტყველებაში
|
წინადადების ტიპების გაცნობა, კითხვისა და წერის უნარ-ჩვევების
განვითარება, კალიგრაფიის დახვეწა, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება, მრავალმარცვლიანი
სიტყვების დაყოფა
|
1.5.1,2,3,4.5.6.
1,6.1,2.3.4
|
მეტყველება
წერა-კითხვა
დავალების შესრულება
|
||||
21
|
ასო-ბგერა „მ“
|
|
3
|
29.30.31/10
|
|
|
|
1.6
1.7.
|
მეტყველება
წერა, კითხვა,
საკლასო წერა
|
||||
22
|
ასო-ბგერა „შ“
|
|
3
|
1.1.4/11
|
|||||||||
23
|
ასო-ბგერა „კ“
|
|
3
|
4.5.6/11
|
|||||||||
24
|
ასო-ბგერა „ვ“
|
|
3
|
7.8.8/11
|
|||||||||
25
|
ასო-ბგერა „ფ“
|
|
3
|
11.11.12/11
|
|||||||||
26
|
ასო-ბგერა „ნ“
|
|
3
|
13.14.15/11
|
სახელმძღვანელო, დაფა, ფერადი ცარცები, სააზროვნო
სქემები, სავარჯიშოებიპერსონალური კომპ. „ბუკის“ გამოყენება
|
გაბმით კითხვა, სიტყვების დამარცვლა, მარცვლებისგან
სიტყვების შედგენა, პრაქტიკული სამუშაო
|
მეტყველების განვითარება, ლექსიკის გამდიდრება, უცნობი
სიტყვებით წინადადების შედგენა, არეული სიტყვებისგან წინადადების აღდგენა, ანდაზების
შესწავლა
მეტყველების
და
სააზროვნო უნარების
განვითარება,
მართლწერის
ელემენტარული უნარების
დაუფლება
|
1.7.
1.8.
1.7.1,2,3,4
1.8.1,1.8.2
1.6
1.7
1.8
|
წერა, კითხვა,
გაკვეთილებზე ჩართულობა,
კომენტირება
წერა, კითხვა,
გაკვეთილებზე ჩართულობა, საკლასო
წერა,
დამატებითი საკითხავი მასალა, ლექსები.
ზეპირი და წერილობითი
კომენტირება
წერა, კითხვა,
გაკვეთილებზე ჩართულობა,
კომენტირება
დამ. საკითხ. მასალა, პრაქტიკული სამუშაო
შემაჯამებელი შეფასება
|
||||
27
|
ასო-ბგერა „ზ“
|
|
3
|
15.18.18/11
|
|||||||||
28
|
ასო-ბგერა „რ“
|
|
3
|
19.20.21/11
|
|||||||||
29
|
ასო-ბგერა „ჩ“
|
|
3
|
22.22.25/11
|
|||||||||
30
|
ასო-ბგერა „დ“
|
|
3
|
25.26.27/11
|
|||||||||
31
|
ასო-ბგერა „ღ“
|
|
3
|
28.29.29/11
|
|||||||||
32
|
ასო-ბგერა „ლ“
|
|
3
|
2.2.3/12
|
|||||||||
33
|
ასო-ბგერა „ქ“
|
|
3
|
4.5.6./12
|
|||||||||
34
|
ასო-ბგერა „გ“
|
|
3
|
6.9.9/12
|
|||||||||
35
|
ასო-ბგერა „ბ“
|
|
3
|
10.11.12/12
|
|||||||||
36
|
ასო-ბგერა „პ“
|
|
3
|
13.13.16/12
|
|||||||||
37
|
ასო-ბგერა „ყ“
|
|
3
|
16.17.18/12
|
სახელმძღვანელო, დაფა, ფერადი ცარცები, სააზროვნო
სქემები, სავარჯიშოები პერსონალური კომპ. „ბუკის“ გამოყენება
|
გაბმითი კითხვა, სიტყვის დამაცვლა, მარცვლებისგან
სიტყვის შედგენა, პრაქტიკული სამუშაო
|
მეტყველების განვითარება, ლექსიკის გამდიდრება, გაუგებარი
სიტყვებით წინადადების შედგენა
|
1.6
1.7
1.8
|
წერა, კითხვა,
გაკვეთილებზე ჩართულობა,
კომენტირება
|
||||
38
|
ასო-ბგერა „ც“
|
|
3
|
19.20/12
|
სახელმძღვანელო, მოძრავო ანბანი
„ბუკის“ საგანმანათლებლო პროგრამა
ანბანი, ილუსტრაციები
სახელმძღვანელო, დაფა, მოძრავი ანბანი „ბუკის“ გამოყენება
საგანმანათლებლო პროგრამა, „ანბანი“
ილუსტრაციები
|
მეტყველების
და
სააზროვნო უნარების
განვითარება,
ტექსტის ანალიზი და სინთეზი,
მარცვლებისაგან სიტყვების შედგენა, წერა,
სამ სიტყვიანი წინადადების შედგენა
|
უცნობი სიტყვების განმარტება და წინადადებაში გამოყენება
|
1.7
1.8
|
წერა, კითხვა,
დისკუსიაში ჩართულობა
წერა, კითხვა,
საკლასო წერა
|
||||
39
|
ასო-ბგერა „ტ“
|
|
3
|
20.20/1
|
1.7
|
||||||||
40
|
ასო-ბგერა „წ“
|
|
3
|
21.22/1
|
1.7
|
||||||||
41
|
ასო-ბგერა „ჭ“
|
|
3
|
23.24/1
|
|
||||||||
42
|
ასო-ბგერა „ჯ“
|
|
3
|
24.27/1
|
|
||||||||
43
|
ასო-ბგერა „ჟ“
|
|
3
|
27.28/1
|
მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება
|
||||||||
44
|
ასო-ბგერა „ჰ“
სარეზერვო საათები
|
|
3
6
|
29.30.31/1
|
|||||||||
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
|
ანბანის შემდგომი პერიოდი
გაზაფხული შემოსულა „ია“
„თებერვალი დადგაო“
ბუდე
მარტი კაბას კერავდაო
სწავლის
სიყვარული
„ყაყაჩოსა სიწითლითა“
„ხუთი თითი“
„ხუთი ხმოვანი“
„ნუცას სკოლა“
„ბავშვის სათვალე“
„მსუნაგი და ბეჯითი“
|
|
2
1
2
2
1
2
1
1
1
1
|
31/1
3/2
3/2
4.5/2
6.7/2
7/2
10/2
10/2
11/2
12./2
13/2
14.14/2
|
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი.
„ბუკი“
სახელმძღვანელო, სიტუაციური
სურათები, როლებით თამაში
|
ილუსტრაციების მიხედვით მოთხრობის შედგენა. უცნობი
სიტყვების განმარტება და წინადადებაში გამოყენება, ჩანახატის გაკეთება.
როლებით თამაში
პერსონაჟთა დახასიათება
|
სწორად წაიკითხონ მარტივი წინადადებებით შედგენილი
მცირე ზომის ტექსტები
|
1.8
1.9
1.9.
1.10
|
გაკვეთილზე ჩართულობა, წერა-კითხვა
დისკუსიაში ჩართულობა, თვითშეფასება
|
||||
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
|
ბუნების
შვილები
„ნიბლია“
„კაკანა ქათამი“
„სავარცხლიანი ოფოფი“
„ყურცქვიტა კურდღელი“
„დიდი და მშვიდობიანი კამეჩი“
„პატარა ცხოველები“
„რას რა ჰყავს?“
ცხოველები
ლექსებსა და მოთხრობებში
„ჩიტი და ვასო“
„მკვეხარა კამეჩი“
„კამეჩი წევს და იცოხნის“
„ვანო, კატო და ჩიტი“
„კატა და ძეხვები“
„აფრინდა ქორი აფრინდა“
„კუდა ხარი და მიზნები“
„პეპელა და ფუტკარი“
„ჩიტი და მელა“
|
|
1
2
2
1
2
1
1
2
1
1
2
2
1
2
2
2
|
17/2
17.18/2
19.20/2
21/2
21.24/2
24/2
25/2
26.27/2
28/2
28/2
4.5/3
6.7/3
7/3
10.10/3
11.12/3
13.14/3
|
სახელმძღვანელო, სურათები, სააზროვნო სქემები
სახელმძღვანელო, სურათები, სააზროვნო სქემები
|
პერსონაჟთა დახასიათება, როლური თამაში,
უცნობი სიტყვების განმარტებები
პერსონაჟთა დახასიათება, თხრობა
|
ტექსტში აბზაცის გამოცნობა. აბზაცში სტრიქონების,
სტრიქონებში სიტყვების და სიტყვებში ასოტა რაოდენობის. გაგების უნარის განმტკიცება
ხმამაღლა
გამოთქმით
კითხვა-წერა
უცნობი სიტყვების გამოყენება წინადადებაში. ლექსიკური
მარაგის გამდიდრ.
მოქმედი პირების დახასიათება, ტექსტის ანალიზი და
სინთეზი
გაბმული კითხვის უნარ-ჩვევების განმტკიცება
გაბმული კითხვის უნარ-ჩვევების განმტკიციბა.
|
1.11
მოსწავლეს შეუძლია ყექსტის სტრუქტ. აღქმა
1.13.
მოსწავლეს შეუძლია კარნახით წერა. იცავს მანძილს ასოებს
შორის
1.14.
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადების შედგენა, ინფორმაციის
გაგება, შეგროვება და გამოყენება
|
ტანატოლტა შეფასება
ზეპირი და წერილობითი კომენტარები
გაკვეთილზე ჩართულობა, წერა-კითხვა
გაბმული კითხვა, თხრობა, წერა,
ჩართულობა
|
||||
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
|
ოთხი
დრო
„რა დროა“
„მეცხვარე
და მარტი“
იგავ-არაკები
„ქორი და იხვი“
„კოღო და ლომი“
„გვრიტი და მტრედი“
„ირემი“
„მწყერი და ღამურა“
ცა
და მიწა
„მზე დედაა ჩემი“
„ჟუჟუნა წვიმა მოვიდა“
„იზარდე მწვანე ჯეჯილო“
|
|
1
2
1
2
2
2
1
1
1
1
|
14/3
17.17/3
18/3
19.20/3
21.21/3
24.24/3
25/3
26/3
27/3
28/3
|
სურათები, წელიწადის დროები,
სახელმძღვანელო
სახელმძღვანელო, სურათები, სქემები
სახელმძღვანელო, სურათები
|
შინაარსის გააზრება და ანალიზი, კითხვა, უცნობი სიტყვების
განმარტება და წინადადებებაში გამოყენება
ხალხური პოეზიის გაცნობა, ლექსების, ლეგენდების გაცნობა
და პოეზიის ნიმუშების მოპოვება და სწავლა
|
ბუნებრივ მოვლენებზე დაკვირვება, საგანთა შორის კავშირი
იგავ-არაკების ზნეობრივი არსის გაცნობა, მოქმედი გმირების
დახასიათება
საგანთა შორის კავშირი სიცოცხლისათვის აუცილებელი
პირობების გაცნობა
|
1.14.
1.8.
მოსწავლეს შეუძლია ფრაგმენტული ტექსტის წაკითხვა და
გაგება
1.14. მოსწავლე აკავშირებს მოვლენებს და აკეთებს საკუთარ
აღმოჩენებს, დასკვნებს.
|
მეტყველება
წერა-კითხვა
ურთიერთ
შეფასება
|
||||
81
82
83
84
85
|
ცუდი
და კარგი
„ქურდი და მამლის ბოლო“
„ცრუ“
„საბრალო დედაბერი“
„ორი ღვთისნიერი ძმა“
„ბრძნული აზრები“
იყო
და არა იყო რა
„ციხე-დარბაზი“
„თხა და ვენახი“
„შესაძლებელია“
ისტორიული
ამბები
„მეფე ვახტანგ გორგასალი“
„თამარ მეფე“
„ერეკლე მეფე“
|
|
2
2
2
2
1
3
3
1
2
2
2
|
28.31/3
31/3
1/4
2.3/4
4.4/4
7/4
8.10.11/4
11.14.14/4
15/4
16.23/4
24.25/4
25.28/4
|
სახელმძღვანელო, სურათები, სქემები
სახელმძღვანელო, სიუჟეტური სურათები
სახელმძღვანელო, მეფეთა ილუსტრაციები
|
გონებრივი იერიში
კითხვა-პასუხი
ჩანახატების გაკეთება
გამოკრებითი კითხვა. წინადადების ტიპები შინაარსის
მიხედვით, მათი გამოყენება მეტყველებაში
განგრძობითი კითხვა.
უცნობი სიტყვების განმარტება და წინადადებების შედგენა,
პერსონაჟთა დახასიათება
|
ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება. წინადადების სახეები,
ლექსიკის გამდიდრება, ზრუნვა ზნეობრივი ღირებულების განმტკიცებისათვის
ლექსიკის გამდიდრება, უცნობი სიტყვების გამოყენება
წინადადებაში
საქართველოს გმირული ისტორიის გაცნობა, პატრიოტული
გრძნობის აღზრდა
|
1.13
1.14. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მცირე
ტექსტი, გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება
1.14. მოსწავლე მონაწილეობს პერსონაჟულ ჯგუფურ დახასიათებაში
|
|
||||
|
აბა,გამოიცანი!
„გლეხი და თივა“
„თავსატეხი“
„დრო“
|
|
2
2
2
|
28.29/4
30/4
1/5
2.2/5
|
|
|
|
|
|
||||
|
სიტყვის
კონა
„ქართული ლექსიკონი“
„ასოთა სახელები“
„ხუთფურცელა“
|
|
1
1
1
|
5/5
6/5
7/5
|
|
|
ლექსიკონის მნიშვნელობის გაცნობა ს.ს. ორბელიანის
დამსახურება ქართული ენის განვითარებაში
|
1.8.
1.10.
მოსწავლე დამოუკიდებლად იგებს სავარჯიშოთა პირობას,
ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას და პრაქტიკაში იყენებს.
|
გაბმით კითხვა
სწორად წერა
ჩართულობა
შემაჯამებელი შეფასება
|
||||
|
დამატებითი
საკითხავი მასალა და პოეზიის გაკვეთილები.
„რწყილი და ჭიანჭველა“
„დავით აღმაშენებელი“
სარეზერვო გაკვეთილები
|
|
3
2
5
|
8.9.9/5
12.12/5
13.14.15.16.16/5
|
|
|
|
|
|
||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий