вторник, 11 февраля 2014 г.

ს.ს.ი.პ. გალაკტიონ ტაბიძის სახელობის ქ. თბილისის N51 საჯარო სკოლა


თემატურ –კალენდარული გეგმა

საგანი - მათემატიკა
კლასი - I



სკოლის დირექტორი:                                 /მ.თურქაძე/

2013–2014სასწავლო წელი


#
გაკვეთილების თემატიკა
სთ-ების რ-ობა
ჩატარებ დრო
რესურსები
გაკვეთილების ტიპი, აქტივობები
მიზნები და ამოცანები
მოსალოდნელი შედეგები
შეფასება
1
რამდენია? დავთვალოთ
2
17.18/9
სხვადასხვა სახის საგნები, იოლად გადასათვლელი (ჩხირები, კუბიკები)
თამაში „დავითვალოთ“
ამ აქტივობებით საკმაოდ კარგ წარმოდგენას შევიქმნით მოსწავლეთა თვლის უნარზე
მოსწავლეთა გაცნობა, ყოველი მათგანის მიერ საგნების თვლის უნარზე პედაგოგის აზრის შემუშავება. საგნების თვლის შესრულების ჩვევების განმტკიცება. მოსწავლეთა ჩართვა ერთობლივ განხილვაში კითხვაზე რამდენია? - პასუხის გასაცემად საჭირო ქმედებების ჩატარების უნარის გამომუშავება
დიაგნოს-ტიკური 

მასალა
მეტყველება



მსჯელობა
2
რამდენია?
2
19.20/9
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები, კუბურები, ფანქრები
თვლა შეიძლება ვაწარმოოთ ნებისმიერი მიმდევრობით და დავიცვათ წესები



თვლის პროცესის ჩვევის გამომუშავება
1.2.     1.4
მეტყველება
3
იმდენივე, მეტი, ნაკლები 
2
24.25/9
სახელმძღვანელო, რვეულები, კუბურები, ჩხირები
კლასიფიკაცია
ჯგუფური მუშაობა

მიმართებების - იმდენივე, მეტი, ნაკლები - არსის ახსნა, სიმრავლეთა ელემენტების ოდენობათა შედარების უნარის განვითარება
1.2.     1.4
აზრის წერილობით გადმოცემა
4
ზემოთ, ქვემოთ, მარცხნივ, მარჯვნივ
2
26/9
27/9
სახელმძღვანელო, რვეული, საათი
წიგნზე მუშაობა, ამასთანავე რიცხვების გამოწერა
ობიექტთა ადგილმდებარეობის სწორი მითითების ადექვატურად საგნების აღქმისა და განლაგების უნარის განვითარება
1.7.
მსჯელობა, ჯგუფური მუშაობა
5
მეტია, ნაკლებია, რამდენით?
2
1.2/10
სახელმძღვანელო, რვეული
წიგნზე მუშაობა
საგნების ორი ჯგუფის ელემენტების ოდენობათა შედარების უნარის გან-ბა
1.4.
მსჯელობა, დავეხმაროთ ერთმანეთს
6
ერთი. ერთზე მეტი
2
3.4/10
სახელმძღვანელო, რვეული, თვალსაჩინოება
წიგნზე მუშაობა, შესძლონ განასხვავონ მეტი, ნაკლებია, ტოლია.
ვაცნობთ მოსწავლეებს 1-ის ჩაწერის წესს, ციფრს, რომლითაც გამოისახება -1; ვიწყებთ ციფრი 1-ის წერის ჩვევებზე მუშაობას, საგნების სიმრავლიდან ერთი საგნის გამოყოფის უნარის გამომუშავებას
1.1.
მსჯელობა, მეტყველება
7
1,2
2
8.9/10
სახელმძღვანელო, რვეული,ერთლარიანი და ორლარიანი მონეტები
რიცხვთა შედარება, იცოდნენ რომელლია წინა და მომდევნო რიცხვები
რიცხვების 1-ისა და 2-ის გაცნობა, გამოყენება, ჩაწერა; საგნების რაოდენობასთან, რიგთან რიცხვის სწორი შესაბამისობის უნარის გან-ბა.




1.1.
მსჯელობა წერა
8
რიცხვები 1, 2, 3
2
10.11/10
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები, კუბურები
გროვები
ბევრი-ცოტა
ნატურალური რიცხვების  გამოცნობა, მათი წარმოდგენა ციფრებით. ნატურალურ რიცხვებზე მოქმედებების შესახებ ცნებების ფორმირება. „-“, „=“ ნიშნების გამოყენება.
1.1.  1.2
მეტყველება წერა
9
დავუმატოთ, გამოვაკლოთ
3
15.16.17/10
სახელმძღვანელო, რვეული
წიგნზე მუშაობა

რიცხვების შეკრებისა და გამოკლებისა ოპერაციების სწავლება, შესაბამისი ნიშნების სწორად გამოყენების უნარის გან-ბა.
1.3.
მსჯელობა, პრაქტიკული სამუშაო
10
სამკუთხედი
2
18.22/10
სახელმძღვანელო, რვეული
წიგნზე მუშაობა, გვერდები, კუთხეები, წვერო

სამკუთხედის ამოცნობის უნარის გან-ბა, სამკუთხედის ძირითადი ელემენტების ჩამოთვლა, მითითება
1.3.
მსჯელობა განსაზღვრულ საკითხზე
11
1, 2, 3, 4
2
23.24/10
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები
წყვილი რიცხვები

რიცხვი 4-ის გაცნობა. 4-ის შედარება მის წინა რიცხვებთან. 4-ის ჩაწერის წესის ფორმირება
1.1.
მეტყველება წერა
12
დავუმატოთ, გამოვაკლოთ
2
25.29/10
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები, სამკუთხედები
კლასიფიკაცია ჯგუფური მუშაობა
შეკრება-გამოკლების ოპერაციების შესრულების უნარის გან-ბა, სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით ამ მოქმედებათა ურთიერთ შებრუნებულობის დემონსტრირება.
1.3.
მსჯელობა, აზრის დაფიქსირება
13
ოთხკუთხედი, წრე
2
30.31/10
სახელმძღვანელო, რვეული, გეომეტრიული ფიგურები (შესწავლილი)
არსებული ფორმების განსხვავება, მსგავსება
გავაცნოთ მოსწავლეებს ოთხკუთხედი და წრე. გამოვუმუშაოთ გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობის ჩვევები

მსჯელობა, ჯგუფური მუშაობა
14
1, 2, 3, 4, 5.
2
1.5/11
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები
რიცხვების მზარდობის მიხედვით დალაგება
ვეცნობით რიცხვს - ხუთს, რაოდენობითი რიცხვითი სისტემის გამოყენების უნარის გამომუშავების ფარგლებში, 5-ის შედარება წინა რიცხვებთან
1.2
მეტყველება
წერა
15
ხუთკუთხედი
3
6.7.8/11
სახელმძღვანელო, რვეული, გეომეტრიული ფიგურები
განსხვავება და მსგავსება ფიგურებს შორის
ხუთკუთხედის გამოსახვისა და ამოცნობის უნარის განვითარება
1.6
მსჯელობა,
16
ვიყენებთ მათემატიკურ ნიშნებს >, <, =
2
12.13/11
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები, დაფა
დასახელებულ რიცხვებს შორის ჩაწერონ, მეტია, ნაკლებია, ტოლია.
უტოლობისა და ტოლობის ნიშნების გამოყენების უნარის გამომუშავება
1.2.  1.4.
მსჯელობა, ინდივიდუალური სამუშაო
17
მრავალკუთხედები
2
14.15/11
სახელმძღვანელო, რვეული, გეომეტრიული ფიგურები
თამაში „დავთვალოთ“, ამ თამაშით განვამტკიცოთ თვლის უნარი
გეომეტრიულ ფიგურათა ამოცნობის, დახასიაათებისა და ელემენტარული წარმოდგენების უნარის გამომუშავება გეომეტრიულ ფიგურათა კლასიფიკაცია, მრავალკუთხედების შედარება
1.6
მსჯელობა, მეტყველება
18
დავუმატოთ, გამოვაკლოთ
3
19.20.21/11
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები
უკუთვლით თვლა, აღნიშვნა რა მოსდის რიცხვებს
5-ის ფარგლებში შეკრება, გამოკლება. მარტივი ამოცანების ამოხსნა
1.3
მსჯელობა, ჯგუფური აქტივობები
19
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
3
26.27.28/11
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები, კუბურები
შესძლონ აღნიშნონ როგორი რიცხვია 1, 3, 5, 7
1-დან 7-მდე რიცხვების ჩაწერა. ამ რიცხვების რაოდენობითი და რიგობითი ასპექტების გააზრება. 7-მდე რიცხვების შეკრება. ურთიერთშებრუნებული მოქმედებათა შესრულება. ამოცანების ამოხსნა
1.1.  1.2.
მსჯელობა, წერა
20
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
3
29/11
3/12
4/12
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები, კუბურები, დაფა
მსჯელობით ამოცანის შედგენა, დასბუთება
8-ის და 9-ის გაცნობა, ამ რიცხვების გამოსახვის უნარის გამომუშავება. 9-ის ფარგლებში მიმატება, გამოკლება. ამოცანების ამოხსნა
1.1.  1.3.
მსჯელობა, მეტყველება, წერა
21
წინა რიცხვები, მომდევნო რიცხვები
2
5/12
6/12
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი
კლასიფიკაცია, ჯგუფური მუშაობა
მოცემული რიცხვის წინასა და მომდევნოს დასახელება, წინ და უკან თვლის ჩვევების დაუფლება. რიგობითი ასპექტის უკეთ გააზრება
1.2.
ჯგუფური მსჯელობა, წერა
22
შევადაროთ მიმდევრობები
2
10/12
11/12
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები, სხვადასხვა ფიგურები
რა ვიცით და რა არა
ერთნაირი ობიექტებით წარმოდგენილი ორი მიმდევრობის შედარება. მიმდევრობათა შედგენის წესის აღმოჩენის, ჰიპოთეზის გამოთქმის, მისი ახსნის უნარის განბა.
1.5
მსჯელობა,
ჯგუფური მუშაობა
23
შევაფასოთ მიმდევრობები
3
12/12
13/12
17/12
სახელმძღვანელო, რვეული, სხვადასხვა ფიგურები
აქტიური ლექცია
მიმდევრობის მოცემული ფრაგმენტის მიხედვით შედგენილი წესისაღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ღია პოზიციის შევსების უნარის განვითარება. 
1.5
მეტყველება
მსჯელობა,  წერა
24
გაიზარდა თუ შემცირდა?
2
 18/12
19/12
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები
პრაქტიკული სამუშაო
საგანთა რაოდენობის გაზრდის ან შემცირების შემთხვევები რიცხვებზე მოქმედებებთან
1.3
მსჯელობა, დაფასთან მუშაობა
25
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
1
20/12
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები
სამუშაო არეული თანმიმდევრობა
რიცხვი 10-ის რიგობით და რაოდენობითი ასპექტების გააზრება, მისი ჩაწერის წესის გაცნობა, რიცხვების შედარების ანმტკიცება. მომდევნო და წინა რიცხვების დასახელების უნარის განმტკიცება. 1-ისა და 2-ის მიმატება-გამოკლება
1.1.  1.3.
გააზრება, მეტყველება
მსჯელობა,  წერა
26
ნულის თვისებები
2
20/1
21/1

სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები
სადემონსტრაციო პლაკატები
ნულის, როგორც შეკრების ნეიტრალური ელემენტის გააზრება. ნულის თვისებები
1.2.  1.3.
მსჯელობა,  დისკუსია
27
შესაკრებები, ჯამი
2
22.23/1
სახელმძღვანელო, რვეული
აქტიური ლექცია
შეკრების კომპონენტების სახელების (შესაკრებები, ჯამი) გაცნობა -1-ის, 2-ის მიმატების უნარის განვითარ. და გამოყენება. ამოცანების ამოხსნა
1.3
მსჯელობა, დასაბუთება
28
გამოვაკლოთ 1,
გამოვაკლოთ 2.
2
24/1
27/1
წიგნი, რვეული, კუბურები, ჩხირები
გაკვეთილი - პროექტი
მათმატიკური ტოლობების წესისთვის უნარის გამომუშავება, -1-ის, 2-ის გამოკლების ჩვევების განვითარება

1.3.
მსჯელობა, დასაბუთება
29
ამოვხსნათ ამოცანები.
თამაში „ვინ იქნება პირველი“
4
28.29.30.31/1
სახელმძღვანელო, რვეული
კომბინირებული გონებრივი იერიში
ამოცანების შემადგენელი ნაწილების გამოყოფა
1.3    1.4
1.6   1.2
მსჯელობა, წყვილებში მუშაობა
30
მივუმატოთ  3
გამოვაკლოთ  3
2
3/2
4/2
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები
დავუმატოთ ერთმანეთს
შეკრებისა და გამოკლების სხვადასხვა ასპექტის გააზრება (რიგობითი, რაოდენობითი)3-ის მიმატების, 3-ის მიმატების, 3-ის გამოკლების. სხვადასხვა ხერხის გამოყენება.
ამოცანების ამოხსნა

1.2    1.3
დაფიქრება, გააზრება, მსჯელობა,  წერა
31
დამატებითი ამოცანები
2
5/2
6/2
სახელმძღვანელო, რვეული
შემაჯამებელ განმავითარებელი მუშაობა
გავლილი მასალის გამეორება. ცოდნისა და ამოცანების ამოხსნის ჩვევების განმტკიცება

1.1.  1.3.
1.2.1.4
გააზრებულად მსჯელობა 
32
მივუმატოთ  4
გამოვაკლოთ  4
3
7.10.11/2
რვეული
სახელმძღვანელო, კუბურები
რიცხვთა შედარება ამოცნობა
4-ის მიმატების, 4-ის გამოკლების. სხვადასხვა ხერხით ჩატარების ათვისება და გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას
1.3
მსჯელობა,  წერა
33
რამდენითაა მეტი?
რამდენითაა ნაკლები?
3
12.13.14/2
სახელმძღვანელო, რვეული, ჩხირები, თვალსაჩინოება
წყვილი და კენტი რიცხვები
შეკრებისა და გამოკლების თვალსაჩინოთ დემონსტრირება, თემასთან დაკავშირება. მოქმედებებთან რიცხვებს შორის დამოკიდებულების აღწერის განმტკიცება-გამოყენება.
ამოცანების ამოხსნა
1.3
გააზრებული მსჯელობა 
34
შეკრების თვისებები
2
17.18/2
ჩხირები
რვეული,
სახელმძღვანელო
რიცხვთა ზრდადობის მიხედვით დალაგება
რიცხვების მიმატების სხვადასხვა წესის გაცნობა 10-ის ფარგლებში. შეკრების თვისებების გამოყენებით „დიდი“  რიცხვების მიმატებაზე
1.3
გააზრებული მსჯელობა 
წერა
35
გამოკლების თვისებები
2
19.20/2
სახელმძღვანელო, რვეული, კუბურები
რიცხვთა შედარება, წინა და მომდევნო რიცხვები
შეკრებისა და გამოკლების შებრუნებულობის თვისების გამოყენებით გამოკლების ოპერაციის ჩატარების უნარის პოვნა. სხვადასხვა ხერხის გამოყენება

1.3
მსჯელობა 
წერა
36
ათეული
3
21.24.25/2
სახელმძღვანელო,  კუბურები,  რვეული, ჩხირები, თვალსაჩინოება
გროვები
ბევრი-ცოტა
თვლის ახალი ერთეული-ათეულის გაცნობა. მეორე ათეულის რიცხვების შედგენის წესის გააზრება - 1 ათეულისა და რამდენიმე ერთეულისაგან რიცხვის შედგენა
1.1   1.2
კომენტარები
წერა
37
რიცხვები 11-დან 20-მდე
2
26.27/2
სახელმძღვანელო,  კუბურები,  რვეული, ჩხირები, თვალსაჩინოება
უნარ-ჩვევები
მეორე ათეულის რიცხვების ჩაწერის გაცნობა-გაზრება ათეულებისა და ერთეულების თანრიგების ციფრების თანმიმდევრობის გაგება
1.2   1.1
მსჯელობა 
წერა
38
ამოვხსნათ ამოცანები

3
28/2
4.5/3
სახელმძღვანელო, რვეული

მასალის მოსმენა
გაგება-გააზრება
ცოდნის განმტკიცება
შესწავლილის კეთება-გამეორება. ცოდნის განმტკიცება-გაღრმავება
1.3. 1.4.
გააზრებული მსჯელობა 

39
შევავსოთ მოცემულ რაოდენობამდე

2
6.7/3
სახელმძღვანელო, რვეული, ფანქრები, ჩხირები

მარტივი ინფორმაციების გამეორება
მოცემული საგნების ერთობლიობის მითითებულ რაოდენობამდე შესავსებად საჭირო დამატებითი რაოდენობის პოვნის უნარის გამომუშავება
1.1.
მსჯელობა 
თვითშეფასება
40
სხვადასხვა რცხვების გამოყენება

2
10.11/3
სახელმძღვანელო, რვეული, გეომეტრიული ფიგურები


თვლა და რიცხვების შედარება-რაოდენობები
სხვადასხვა რიცხვების გამოყენების გააზრება და საგანთა მოწესრიგებულ ერთობლიობაში მითითებული საგნის რიგის განსაზღვრა
1.2
მეტყველება მსჯელობა 

41
მივუმატოთ  1, 2,  ან 3

2
12.13/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები, თვალსაჩინოება
რიცხვთა შედარება
წინა და მომდევნო რიცხვები
მოქმედების სხვადასხვა ხერხით ზეპირად შესრულების უნარი - ერთის ბიჯით თვლის გამოყენება, ან 10-ის „გავლით“ შეკრება
1.3
მსჯელობა
კომენტარი
42
მივუმატოთ  4

2
14.17/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  თვალსაჩინოება
მეცადინეობის ფორმები
4-ის მიმატების შესრულება,
 1-ის ბიჯით თვლის გამოყენება, ან 10-ის შევსების გამოყენებით
1.3
მსჯელობა

43
მივუმატოთ  5

2
18.19/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები,
სწავლების მეთოდები
5-ის მიმატება,
 1-ის ბიჯით თვლის გამოყენება, ან 10-ის „გავლით“ შკრების  გამოყენებით
1.3
მსჯელობა
მეტყველება
44

მივუმატოთ  6

2
20.21/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები,
გაკვეთილი-პროექტი
რიცხვის მიმატების სხვადასხვა ხერხის გამოყენების უნარის გამომუშავება,  1-ის ბიჯით თვლის გამოყენება, 6-ის მიმატების ზეპირი შესრულება
1.3
მსჯელობა
მეტყველება
45
მივუმატოთ  7

2
24.25/3
სახელმძღვანელო, რვეული 
ჯგუფური მუშაობები
7-ის მიმატების სხვადასხვა ხერხის გამოყენების უნარი,
1-ის ბიჯით თვლა, 10-ის „გავლით“ შეკრება, შეკრების გადანაცვლებადობის თვისებების გამოყენება
1.3
მსჯელობა
დასბუთება
46
მივუმატოთ  8
მივუმატოთ  9

2
26.27/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები, თვალსაჩინოება
განმავითარებელი კომპონენტები
1-ის ბიჯით თვლის გამოყენება, 8-ის და 9-ის მიმატებისას, შეკრების თვისებების უნარის გან-ბა. შეკრება 10-ის „გავლით“
1.3
მსჯელობა
დასბუთება
47
ვასახელებთ და გამოვსახავთ გეომეტრიულ ფიგურებს
2
28.31/3
სახელმძღვანელო, რვეული,  გეომეტრიული ფიგურები
განმავითარებელი სამუშაოები
გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობისა და კლასიფიკაციის უნარის გან-ბა. გეომეტრიული წარმოდგენების გან-ბა.
1.6.   1.7.
მსჯელობა
მეტყველება
48
გამოვაკლოთ 11-ს
გამოვაკლოთ 12-ს
2
1.2/4
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები
პრაქტიკული სამუშაო
20-ის ფარგლებში სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით რიცხვების გამოკლება, რიცხვითი წრფის გამოყენებით, უკან თვლის საშუალებით
1.3
გააზრება
დასაბუთება
49
ვიპოვოთ უცნობი შესაკრები
3
3.4.5/4
სახელმძღვანელო, რვეული
განსხვავება მეტობისა და ნაკლებობის
შეკრება-გამოკლების მოქმედებათა ურთიერთშებრუნებულობის გამოყენება
1.3
მსჯელობა
საკლასო დავალება
50
გამოვაკლოთ 13-ს
გამოვაკლოთ 14-ს
2
7.8/4
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები
შეფასების ტიპები
გამოკლების სხვადასხვა ხერხის გამოყენების უნარის გან-ბა, „უკან“ თვლით სხვაობის პოვნა, შეკრება-გამოკლების  ურთიერთშებრუნებულობის გამოყენება, 10-ის „გავლით“ გამოკლების შესრულება

გააზრებული მსჯელობა

51
გამოვაკლოთ 15-ს
გამოვაკლოთ 16-ს
2
10.11/4
სახელმძღვანელო, რვეული,  ჩხირები
თვითშეფასება
კარგია-ცუდია
სხვადასხვა ხერხით
20-ის ფარგლებში გამოკლების ჩვევების განვითარება. უკუთვლით ან 10-ის „გავლით“  გამოკლების უნარის გან-ბა. 
1.3
გააზრებული მსჯელობა

52
გამოვაკლოთ 17-ს
გამოვაკლოთ 18-ს
2
14.15/4
სახელმძღვანელო, რვეული,  თვალსაჩინოება
პრაქტიკული სამუშაოები
გამოკლების შესრულების სხვადასხვა ხერხის ათვისება, შეკრება-გამოკლების ურთიერთშებრულებულობის გააზრება
1.3
გააზრებული მსჯელობა

53
ვისწავლოთ ქართული ფულის გამოყენება
2
16.23/4
სახელმძღვანელო, რვეული,  ფულის ერთეული
აქტიური ლექცია
ქართული ფულის ზოგიერთი ერთეულის გაცნობა
პრაქტიკული ამოცანა
1.2
გაცნობა მსჯელობა

54
ამოცანები გამეორებისათვის
5
24.25.28.29.30/4
წიგნზე მუშაობა
აქტიური ლექცია
განვლილი მასალის გამეორება
1.2
ცოდნის გამოვლენა
55
სარეზერვო გაკვეთილები
12
1.2.5.6.7.8.9.12.13.14.15.16/5
წიგნზე მუშაობა

განვლილი მასალის გამეორება

ცოდნის გამოვლენა





Комментариев нет:

Отправить комментарий